Veel gestelde vragen

Hieronder treft u enkele vragen aan die regelmatig gesteld worden. Heeft u een vraag die er nog niet bij staat? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of stuur een e-mail naar klantenservice@sokshop.nl.

Veel gestelde vragen

Over online kopen Sokshop.nl

De meest gestelde vragen die bij Sokshop.nl worden gesteld, hebben wij voor u op een rijtje gezet. Staat uw vraag er nog niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, stuur een e-mail naar info@sokshop.nl of bel ons via +31 (0)85 902 8002. Ons team helpt u graag verder!


Bestellen

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Alle bestellingen die wij op werkdagen voor 17.00 uur ontvangen, versturen wij nog dezelfde dag via PostNL. Bestelt u in het weekend of op een feestdag, dan versturen wij uw bestelling op de eerst volgende werkdag. U ontvangt van ons een e-mail als uw bestelling is overhandigd aan PostNL, zodat u weet op welke dag het verstuurd is. 

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Alle bestellingen die wij op werkdagen voor 17.00 uur ontvangen, versturen wij nog dezelfde dag via PostNL, mits het artikel van uw keuze op voorraad is, natuurlijk. PostNL bezorgt meestal binnen 24 uur, maar Sokshop.nl kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de levertijd van PostNL of de pakketdienst.

Als uw artikel niet op voorraad is, kan de levertijd afwijken. Als u hierover vragen hebt, mail ons dan via info@sokshop.nl of bel met +31 (0)85 902 8002. 

Kan ik mijn bestelling volgen?

De meeste bestellingen versturen wij via PostNL. Het is dan niet mogelijk om uw pakket te volgen via een track- en trace systeem, maar de status van uw bestelling wordt wel bijgewerkt in uw Sokshop.nl-account.

Bij grote formaten maken wij gebruik van de PostNL pakketdienst. Dan ontvangt u wél een Track&Trace-nummer, waarmee u uw bestelling kunt volgen. 

Ontvang ik na het plaatsen van een bestelling een bevestiging?

Zodra uw bestelling is afgerond, ontvangt u een bevestiging via e-mail. Als er iets is misgegaan tijdens het bestelproces, neem dan contact met ons op via info@sokshop.nl of bel met +31 (0)85 902 8002. 


Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen boven de €30,- worden gratis verzonden, anders betaalt u €2,95 aan verzendkosten. 


Algemeen

Hoe maak ik een account aan?

Klik bovenaan op onze website op 'Account'. U wordt dan naar de inlogpagina geleid. Klik dan op ‘Nu Registreren’ aen vul vervolgens uw gegevens in en klik op ‘registreren’. Uw Sokshop.nl-account is nu aangemaakt en u kunt direct uw bestelling plaatsen. 

Wanneer is de klantenservice bereikbaar?

Wij vinden het belangrijk om uw vragen snel te kunnen beantwoorden. U kunt ons daarom altijd bereiken via info@sokshop.nl. Op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur kunt u ons ook telefonisch bereiken via +31 (0)85 902 8002. Wij helpen u graag verder!

Hoe kan ik het beste een artikel zoeken in de webshop?

Het zoeken in onze webshop kan via de zoekbalk. Type hier uw omschrijving in en klik op ‘zoeken’. Het is ook mogelijk om aan de linkerzijde van de website een selectie te maken in de verschillende categorieën. Dan worden alleen de artikelen getoond die binnen de selectiecriteria vallen. Kunt u het gewenste product niet vinden? Mail ons dan via  info@sokshop.nl. Op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur kunt u ons ook telefonisch bereiken via +31 (0)85 902 8002.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen boven de € 30,00 worden gratis verzonden, anders betaalt u € 2,95 aan verzendkosten. 

Hoe kan ik zien welke maat bij mij past?

De verschillende merken bij Sokshop.nl gebruiken ieder een eigen maatsysteem. Sokshop.nl maakt het u makkelijk en heeft bij elk product de juiste maattabel toegevoegd. U kunt hierdoor snel en gemakkelijk zien welke maat bij u past. Bij schoenmaten werkt dit uiteraard anders. U selecteert uw schoenmaat, voordat u het product aan de winkelwagen toevoegt.

Bent u er niet zeker van welke maat u moet kiezen? Onze medewerkers helpen u graag verder. Stuur ons een e-mail via info@sokshop.nl . Binnen 24 uur ontvangt u een antwoord op uw bericht. Bellen kan ook van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:30 uur, via +31 (0)85 902 8002.

Is het mogelijk om zonder een account te bestellen?

Ja, dat kan. Wilt u zonder een account een bestelling plaatsen, voeg de gewenste producten dan toe aan de winkelmand en vervolgens op 'afrekenen'. Controleer uw bestelling en klik op 'ga verder'. Op de volgende pagina ziet u de 5 stappen van het bestelproces en kunt u onderaan de pagina klikken op ‘Wilt u bestellen zonder een account aan te maken?'. Volg daarna de instructies op het scherm om uw bestelling te voltooien.

Wanneer u wel een account aanmaakt, ontvangt u een e-mail bevestiging met uw inloggegevens, waardoor u een volgende keer nog makkelijker een bestelling kunt plaatsen. 


Retourneren en ruilen

Ik wil een artikel terugsturen (retourneren), hoe werkt dat?

Bij Sokshop.nl proberen wij u goed te informeren over onze producten. Toch kan het zijn dat het product niet voldoet aan uw verwachting en dan kunt u het product retourneren. Onze retourneringsprocedure is eenvoudig en dit zijn de spelregels:

  • Retourneren mag binnen 14 dagen nadat het pakket is bezorgd.
  • Het artikel kan alleen worden geretourneerd als het in originele staat verkeerd en de verzegeling nog in tact is. Als de verpakking niet meer verzegeld is, kan het artikel niet geretourneerd worden. 

Retourneren in 3 stappen:

  1. Stuur ons een e-mail (info@sokshop.nl) met als onderwerp: ‘ruilen’ en het ‘factuurnummer’. Vermeld in uw bericht om welk artikelnummer het gaat en geef uw IBAN rekeningnummer op. Hoewel het niet verplicht is, zouden wij het zeer waarderen als u ons via het formulier ‘thuiswinkel.org modelformulier herroeping’ wilt  laten weten waarom u het product terugstuurt. Zo kunnen wij onze service verbeteren om u in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn.
  2. Wij ontvangen het product graag in de verzendverpakking van Sokshop.nl retour.
  3. Stuur het product naar Sokshop.nl, Driehoeven 16, 5076 BB Haaren.

Nadat u ons op de hoogte hebt gebracht van het retourneren van de aankoop krijgt u zo snel als mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen, al het geld dat u heeft betaald om het product geleverd te krijgen keurig teruggestort !  De verzendkosten van een eventuele retour zijn voor rekening van de klant. Wilt u een artikel retourneren als gevolg van een fout die wij hebben gemaakt? Dan betalen wij u uiteraard ook de kosten van het retourneren terug.

Vragen over ruilen? Bel ons op +31 (0)85 902 8002 of stuur ons een e-mail via info@sokshop.nl. Wij beantwoorden uw vragen graag van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:30 uur.

Ik wil een artikel ruilen, hoe werkt dat?

Voldoet het product dat u heeft besteld niet aan uw verwachting? Bij Sokshop.nl kunt u het artikel gewoon omruilen, conform de spelregels:

  • Ruilen mag binnen 14 dagen nadat het pakket is bezorgd en
  • Het artikel kan alleen worden omgeruild als het in originele staat en verpakking wordt teruggestuurd, dus ongedragen en ongewassen. Artikelen die hier niet aan voldoen kunnen - met het oog op hygiëne - niet geruild worden.

Omruilprocedure in 3 stappen:

  1. Stuur ons een e-mail (info@sokshop.nl) met als onderwerp: ‘ruilen’ en het factuurnummer. Vermeld in uw bericht om welk artikelnummer het gaat,  waarom u het artikel wilt omruilen en welk artikel (artikelnummer, kleur en maat) u hiervoor in de plaats wilt ontvangen.
  2. Wij ontvangen het product graag in de verzendverpakking van Sokshop.nl retour.
  3. Stuur het product naar Sokshop.nl, Driehoeven 16, 5076 BB Haaren.

Binnen 2 werkdagen ontvangt u de producten van uw keuze. De verzendkosten zijn dan voor Sokshop.nl.

Wilt u een artikel retourneren als gevolg van een fout die wij hebben gemaakt? Dan betalen wij u de verzendkosten van de eerste zending volledig terug. 

Vragen over ruilen? Bel ons op +31 (0)85 902 8002 of stuur ons een e-mail via info@sokshop.nl. Wij beantwoorden uw vragen graag van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:30 uur.

Wat is het retourtermijn indien ik de artikelen wil terugsturen?

U kunt uw bestelling bij ons binnen 14 dagen terugsturen (retourneren) of ruilen. Welke spelregels hiervoor gelden, kunt u lezen bij Ruilen en Retourneren onder Veel gestelde vragen.

Krijg ik mijn geld terug als ik iets terugstuur?

Nadat u ons op de hoogte hebt gebracht van het retourneren van de aankoop krijgt u zo snel als mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen, al het geld dat u heeft betaald om het product geleverd te krijgen keurig teruggestort ! 


Geniet van je zaterdag! | 2011 - 2017